To jest strona archiwalna - aby przejść do aktualnej wersji, kliknij tu: urszulanki.szkola.pl

Plan prezentacji - przykład

Tu możesz zobaczyć przykładowy plan prezentacji

Imię i nazwisko

 

Temat:  Językowy obraz świata i język wartości reklam.

             Przedstaw temat na podstawie analizy językowej wybranych reklam.

 

I .        Literatura przedmiotu

 

1.        Bartosiewicz D. Co to jest JOS?. W: Disco polo na maturze? W: „Polonistyka” 2005. nr. 3. dod. Nr 4. s. 4-5.

2.        Bralczyk J. Język na sprzedaż. Gdańsk, 2004. s. 56-51, 56, 62-62.

3.        Horodecka A. Symbolika i mity związane z rodziną, W: Mitologiczny świat reklam: treści religijne w reklamie telewizyjnej emitowanej w Polsce w latach 2000-2001 oraz w wybranych przykładach reklamy zewnętrznej i prasowej, Kraków 2002. s. 124-129.

4.        Jachnis A., Terelak J.F.. Wartości tradycyjne i współczesne kultury polskiej, W: Psychologia konsumenta i reklamy. Bydgoszcz 1998.  s. 344-350.

5.        Polacy o reklamie: komunikat z badań, CBOS, BS/2/2000,. Warszawa. [on-line] [Dostęp 20.04.06]. Dostępny w Internecie: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2000/KOM002/KOM002.HTM

6.        Słownik współczesnego języka polskiego. (red.) Bogusław Dunaj. Warszawa: PWN, 1996.

7.        Śliżyński M., Reklamowe porady językowe: Nieoczekiwana zmiana pól (semantycznych), [on-line] [dostęp 12.10.06]. Dostępny w Internecie: http://www.sins.pl/article.php?sid=2676.

8.        Wielka Encyklopedia PWN, (red.) Wojnowski J. T.12, 23, 29. Warszawa: PWN,  2005,

9.        Wrześniewska – Pietrzak M. Język w kręgu wartości. W: „Polonistyka” 2005 nr. 3. dod. nr. 4 s. 8-10.

 

II.        Ramowy plan wypowiedzi

 

1.        Określenie problemu:

a.        Czym jest reklama.

b.       Stosunek Polaków do reklamy i ich sądy o niej.

2.        Kolejność prezentowanych treści:

a.        Językowy obraz świata (JOŚ) reklam:

§   pojęcie JOŚ,

§   ęzyk w reklamach artykułów spożywczych:

-                   badane słownictwa reklam (morfemy [zdrobnienia, prefiksy – ekstra, super], fleksja [stopniowanie , słowa – jeszcze,  najprawdziwszy], fonetyka),

-                   klisze (frazy z literatury, piosenek, frazeologizmów i innych),

-                   to, co implikowane (sugerowanie),

-                   stylizacja językowa (gwarowa, na język z wyższych sfer),

§   sądy o świecie,

§   interpretacja rzeczywistości (odwzorowanie).

b.       Język wartości reklam:

§   pojęcie wartości

§   tematyka, jaka jest poruszana w reklamach artykułów spożywczych (dom i rodzina, matka, natura, tradycja)

§   główne pola znaczeniowe wartości:

-         wartości odczuciowe – rozrywkowy styl życia,

-         wartości witalne – zdrowy styl życia,

-         wartośći obyczajowe – tradycja, polskość, rodzinność,

-         wartości moralne – matka, dom, rodzina,

§   przedstawienie siedmiostopniowej hierarchii wartości,

§   odtworzenia siedmiostopniowej hierarchii wartości,

§   odtworzenie drabiny aksjologicznej zawarej w języku reklam.

3.        Wnioski:

a.        Brak wartościowania negatywnego.

b.       Świat w reklamie jest kreowany, język podobny do poetyki baśni

c.        Przyjemność jako wartość, którą ma osiągnąć potencjalny klient.

 

III.                 Materiały pomocnicze

 

   1.  Kartka cytatami z telewizyjnych i prasowych reklam produktów spożywczych.

   2   Prezentacja multimedialna.

 

 

IV.                 Potrzeby sprzęt

 

1.               Laptop.

2.               Projektor.

3.               Ekran.

4.               Głośniki.

 

 

Podpis

Więcej w tej kategorii: « Plan prezentacji Przykład drugi »

Polub nas na Facebooku

Subskrybuj kanał YT

Przekaż 1% podatku

Dołącz jako Darczyńca

Cytat

"Be faithful to that which exists within yourself."
Andre Gide
Ministerstwo Edukacji Narodowej Centralna Komisja Egzaminacyjna   Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu Kuratorium Oświaty w Poznaniu  Ośrodek Rozwoju Edukacji Centrum Edukacji Obywatelskiej  Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu  Rada Szkół KatolickichStowarzyszenie Krzewienia Pedagogocznej i Duchowej Myśli św. Urszuli Ledóchowskiej FaniMani Siostry Urszulanki Serca Jezusa Konającego Siostry Urszulanki Serca Jezusa Konającego