To jest strona archiwalna - aby przejść do aktualnej wersji, kliknij tu: urszulanki.szkola.pl
O tym, jak wykorzystać lęk w reklamach społecznych
Czy lęk jest skutecznym sposobem, by wpłynąć na zachowanie ludzi? Jeśli tak, to do jakiego stopnia można go wykorzystać na przykład w reklamach społecznych ? A może dziś ludzie wcale nie lubią się bać i unikają czynników stresogennych? Na te i inne pytania próbował odpowiedzieć z ponad 30-osobową grupą humanistów dr Jakub Jakubowski z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu, którego wraz grupą studentów z radia Meteor gościliśmy w naszej szkole w ubiegły piątek, 29 marca.
Wykład, oparty na badaniach UAM udowodnił, że choć lęk przez stulecia pełnił w społeczeństwie funkcję szczepionki, to dziś skutecznym czynnikiem stresogennym jest szok połączony z humorem. Najlepszym tego dowodem jest reklama społeczna, do której link zamieszczam poniżej.
Ponadto mogliśmy zapoznać się z funkcjonowaniem studenckiego radia, nagrać sondę uliczną i audycję radiową, a w ramach promocji prowadzić radiowego Facebooka. Tak naprawdę trudno podczas 1,5 godzinnych warsztatów pokazać jak ciekawa bywa praca radiowca, ale wierzę, że co niektórzy złapali bakcyla i kto wie, może niebawem usłyszymy ich w studenckim radiu J
Ewa Genge-Korpik