Wydrukuj tę stronę

O tym, jak wykorzystać lęk w reklamach społecznych

Czy lęk jest skutecznym sposobem, by wpłynąć na zachowanie ludzi? Jeśli tak, to do jakiego stopnia można go wykorzystać na przykład w reklamach społecznych ? A może dziś ludzie wcale nie lubią się bać i unikają czynników stresogennych? Na te i inne pytania próbował odpowiedzieć z ponad 30-osobową grupą humanistów dr Jakub Jakubowski z Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w Poznaniu, którego wraz grupą studentów z radia Meteor gościliśmy w naszej szkole w ubiegły piątek, 29 marca.

Wykład, oparty na badaniach UAM udowodnił, że choć lęk przez stulecia pełnił w społeczeństwie funkcję szczepionki, to dziś skutecznym czynnikiem stresogennym jest szok połączony z humorem. Najlepszym tego dowodem jest reklama społeczna, do której link zamieszczam poniżej.

Ponadto mogliśmy zapoznać się z funkcjonowaniem studenckiego radia, nagrać sondę uliczną i audycję radiową, a w ramach promocji prowadzić radiowego Facebooka. Tak naprawdę trudno podczas 1,5 godzinnych warsztatów pokazać jak ciekawa bywa praca radiowca, ale wierzę, że co niektórzy złapali bakcyla i kto wie, może niebawem usłyszymy ich w studenckim radiu J

Ewa Genge-Korpik