Wydrukuj tę stronę

Uwaga! Reklama!

Marketing  partyzancki, kampania tizerowa czy prosument to tylko nieliczne hasła związane z szeroko rozumianym marketingiem.  O ich znaczeniu w praktyce mogli przekonać się uczniowie klasy I Liceum, którzy w ramach warsztatów dziennikarskich uczestniczyli w wykładzie Niestandardowe działania promocyjne, czyli jak zaskoczyć i zdobyć klienta w dzisiejszych czasach. Prowadząca wykład dr Aleksandra Kaniewska-Sęba, to nie tylko wykładowca Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, ale także konsultant i trener w zakresie komunikacji marketingowej oraz badań i analiz marketingowych, autorka kilku publikacji z tej tematyki.

Wykład nieco odbiegał od tradycyjnego wykładu. Zakładał bowiem interakcję ze słuchaczami i dawkę humoru, którego poza prowadzącą, dostarczyły słuchaczom współczesne reklamy. Okazuje się, że reklama często bywa zaskakująco kreatywna, jednak nie wszystkie reklamy należą do udanych i balansują na granicy dobrego smaku.

Szczególnie ciekawe okazały się touchpointy, czyli punkty styku z marką w miejscach, w których klient potencjalnie może się z nią zetknąć. Przekonaliśmy się, że reklamodawca potrafi wykorzystać niemal każdą przestrzeń: ławki, latarnie, kosze na śmieci, linie wysokiego napięcia czy uchwyty tramwajowe. Strzeż się konsumencie!

Ewa Genge-Korpik