Egzamin gimnazjalny oprócz wiedzy szczegółowej sprawdza również umiejętności, na których ta wiedza jest budowana: rozumowanie i argumentacja, poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji, zrozumienie, na czym polega metodyka badawcza, formułowanie własnych sądów.
W czasie lekcji biologii, jako element, który z jednej strony rozwijał w uczniach w/w umiejętności, a z drugiej uatrakcyjniał zajęcia stosowałam zadania z przygotowanej przez IBE, na potrzeby akcji, bazy zadań. Gimnazjaliści mogli między innymi dowiedzieć się, dlaczego rozwój hebanowców zależy od obecności żółwi, jak zachowają się nasiona w stanie nieważkości, jak wykorzystać dla celów kulinarnych bylicę pospolitą, co kryje się w brodzie ... Przy okazji rozwiązywania zadań uczniowie nabywali umiejętności czytania testów tematycznych, rozumowania, samodzielnego i krytycznego myślenia.
Nasz udział w projekcie już się zakończył, jednak nadal korzystamy z tzw. koszyka przedmiotowego, czyli pakietu zadań rozwijających umiejętności i utrwalających wiedzę uczniów.
s. Anna P.